Handelsbetingelser
Levering
Leveringstid: 1-2 hverdage.
Vi pakker desværre ikke i weekenden og på helligdage.
Bestiller du i weekenden, vil den typisk blive afsendt enten i løbet af mandagen.
Leverings område: Vi leverer kun varer indenfor Danmark samt Sverige.
Fragt fra 39,95 kr.
Der er fri fragt v. køb over 599,-
(Gælder op til 20 kg)
i Danmark til DAO og GLS Pakkeshop.
Kagegrisen afsender varer med følgende: DAO – Pakkeshop, GLS – Privat, GLS – Pakkeshop eller afhentning på lager – se adresse nederst på siden.
Fragten bliver beregnet ud fra vægt.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra mit lager og hjem til dig.
* Kan ikke altid garantere leveringstiden der står på siden, men jeg sender pakke på alle hverdage – men af og til kan GLS godt være en eller to ekstra dage om det, hvis der har været driftforstyrrelser. Du får du Track & Trace nummer, så du kan følge din pakke.
Prisgaranti / Prismatch
Jeg tilbyder prisgaranti i DK. Har du lagt alle dine varer i indkøbskurven og kan få præcis samme varer inkl. fragt i én anden webshop, der har dansk selskab med dansk CVR-nummer til en billigere pris, så giver jeg prisgaranti / prismatch.
For at prismatch gælder er det en forudsætning at varerne, som sammenlignes, er samme mærke og model (samme EAN-nummer) og hvis det er en råvare, så samme holdbarhedsdato. Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris. Jeg vil derfor bede om dokumentation på prisen f.eks. ved fremvisning af screeenshot af indkøbskurven hos den webshop du har fundet det billigere hos.
Prisgaranti / prismatch gælder ikke:
- Hvis en pris på en vare ligger under indkøbspris.
- Prisgarantien omfatter ikke kø-tilbud, bundle-tilbud, kampagner, rabatkoder og/eller ved tilbud med begrænsede antal og/eller tid.
- Prisgarantien gælder ikke tilbud, der kræver medlemskab såsom indkøbsforeninger eller nogen form for betaling for at få adgang til tilbuddet.
Min vare er defekt ved ankomst, hvad skal jeg gøre?
En gang imellem oplever jeg at en vare bliver defekt under transport – i de fleste tilfælde fordi transportfirmaet ikke har behandlet pakken med omhu – selvom jeg pakker mine varer ind så godt som muligt. Beklager hvis du modtager for meget emballage, men vil gerne være sikker på at varen kommer godt frem.
I de tilfælde hvor varen er defekt er det SUPER vigtigt at du tager billeder af følgende:
- Hele kassens indhold (hvordan det så ud da du modtog pakken)
- Billeder af kassen udvendigt
- Billede af forsendelseslabel
- Det er vigtigt at kassen samt vare bliver gemt indtil sagen er afsluttet.
- Billederne samt dit ordrenummer sender du til mig på kontakt@kagegrisen.dk – hvor vi har mulighed for at få erstatning hos GLS.
Jeg har lagt i kurv, men da jeg skal betale, er den udsolgt?
Når du lægger noget i kurven, reserverer du ikke din vare. Først når du har gennemført dit køb er varen din.
Vi oplever fra en gang imellem på populære produkter med begrænset lager eller at nye produkter med begrænset lager at der kan være lidt rift omkring produkterne.
Betaling
Kagegrisen modtager online betalinger med; Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online.
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.
Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)
Ved betaling med Anyday hæver vi den første betaling, når varen afsendes. Derefter betaler du en månedlig ydelse den sidste hverdag i de næste tre måneder. Denne ydelse afhænger af din ordretotal og betalingsplan. Såfremt du betaler alle rater til tiden, er der nul renter og gebyrer. Hvis du returnerer dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk ophøre. Læs mere om vilkår for brug af Anyday her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper.
Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen. Betaler du med et internationalt betalingskort, vil beløbet blive reserveret på din konto. Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
ViaBill
Du kan vælge at benytte ViaBill, når du handler via os. Info om Viabill.
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.
Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Kagegrisen benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Kagegrisen’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Fortrydelsesret
Der gives 100 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt. Den 100 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.
Fristen indebærer, at du har 100 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@kagegrisen.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Såfremt du ikke har afhentet din pakke eller nægter at modtage denne, så vil den blive sendt tilbage til mit lager. Omkostningerne til returfragt samt evt. genudsendelse af pakken afholdes af dig.
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:
Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Ombytning
Det er muligt at få ombyttet din vare. Du skal dog selv afholde fragtomkostninger på at sende varen retur, samt når du skal bestille en ny ordre med det produkt du ønsker i stedet for.
Gaveindpakning
Jeg har desværre ikke mulighed for gaveindpakning, da jeg har mange, pakker hver dag der skal pakkes. Og idet jeg kun er mig selv pt, så har jeg ikke denne mulighed på nuværende tidspunkt.
Varens stand ved returnering
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Kagegrisen at vurdere varens stand.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Kagegrisen.dk ApS
Industrivej 1B
5853 Ørbæk
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Reklamationsret
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Kagegrisen i rimelig tid efter mangel er opdaget. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Kagegrisen dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Evt. tilbagebetalinger sker hver mandag. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Alle reklamationer på varer skal som udgangspunkt retur sendes til Kagegrisen.dk’s erhvervsadresse med mindre andet er aftalt.
Ved returnering skal sendes direkte til vores erhvervsadresse:
Kagegrisen.dk ApS
Industrivej 1B
5853 Ørbæk
TLF: +4525376777
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling. Vi har ikke mulighed for at afhente i pakkeshops / pakkebokse.
DAO og Bring leverer ikke pakker til os, da vi er en erhvervsadresse.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@kagegrisen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her
Link til standardfortrydelsesformular