Handelsbetingelser

Levering

Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage* (gælder ikke helligdage).

Med mindre der står andet i toppen af webshoppen, f.eks. ved ferie, sygdom eller messe.

Leverings område: Vi leverer kun varer indenfor Danmark samt Sverige.

Kagegrisen afsender varer med følgende: GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, DAO – Direkte, DAO – Pakkeshop

Fragten bliver beregnet ud fra vægt.


Der er fri fragt v. køb over 599,- (Gælder op til 20 kg) i Danmark.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.


Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra mit lager og hjem til dig.

* Kan ikke altid garantere 1-3 hverdage, men jeg sender pakke på alle hverdage – men af og til kan GLS og DAO godt være en eller to ekstra dage om det, hvis der har været driftforstyrrelser. Du får du Track & Trace nummer, så du kan følge din pakke.

Prisgaranti / Prismatch

Jeg tilbyder prisgaranti i DK. Har du lagt alle dine varer i indkøbskurven og kan få præcis samme varer inkl. fragt i én anden webshop med dansk CVR nummer til en billigere pris, så giver jeg prisgaranti / prismatch.

For at prismatch gælder er det en forudsætning at varerne, som sammenlignes, er samme mærke og model ( samme EAN nummer). Det er også en forudsætning at varen er på lager hos konkurrenten og kan købes til den gældende pris. Jeg vil derfor bede om dokumentation på prisen f.eks. ved fremvisning af annonce, kvittering eller henvisning til webshoppen.

Prisgaranti / prismatch gælder ikke :

  • Hvis en pris på en vare ligger under indkøbspris.

Min vare er defekt ved ankomst, hvad skal jeg gøre?

En gang imellem oplever jeg at en vare bliver defekt under transport – i de fleste tilfælde fordi transportfirmaet ikke har behandlet pakken med omhu – selvom jeg pakker mine varer ind så godt som muligt. Beklager hvis du modtager for meget emballage, men vil gerne være sikker på at varen kommer godt frem.

I de tilfælde hvor varen er defekt er det SUPER vigtigt at du tager billeder af følgende:

  • Hele kassens indhold (hvordan det så ud da du modtog pakken)
  • Billeder af kassen udvendigt
  • Billede af forsendelseslabel

Det er vigtigt at kassen samt vare bliver gemt indtil sagen er afsluttet.

Billederne samt dit ordrenummer sender du til mig på kontakt@kagegrisen.dk – hvor vi har mulighed for at få erstatning hos GLS eller DAO.

Betaling

Kagegrisen modtager online betalinger med; Visa/Dankort, Mastercard, Mobilepay Online.

Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Ved betaling med Visa Electron og Mastercard Debit, som er debitkort, vil betalingen blive reserveret på din konto i overensstemmelse med vilkårene for dit kort, indtil vi trækker eller afviser betalingen.

Alle beløb på hjemmesiden er inklusiv moms.
Hjemmesiden bruger følgende valutaer til prissætning:
Denmark – Kroner (DKK)

ViaBill

Du kan vælge at benytte ViaBill, når du handler via os. Info om Viabill

Kagegrisen benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Kagegrisen’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.

 

Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld fortrydelsesret på varer købt på hjemmesiden med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.

Jeg tager ikke råvarer retur som f..eks. chokolade, pastafarve, fondant, candy melts og m.fl.

Den 14 dags periode starter den dag hvor ordren er leveret.

Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv.

Ønske om fortrydelse skal meddeles os senest 14 efter leveringen og være os i hænde seneste 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten.

Såfremt du ikke har afhentet din pakke eller nægter at modtage denne, så vil den blive sendt tilbage til mit lager. Omkostningerne til returfragt samt evt. genudsendelse af pakken afholdes af dig. 

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes på mail kontakt@kagegrisen.dk

Ombytning

Det er muligt at få ombyttet din vare. Du skal dog selv afholde fragtomkostninger på at sende varen retur, samt når du skal bestille en ny ordre med det produkt du ønsker i stedet for.

Gaveindpakning

Jeg har desværre ikke mulighed for gaveindpakning, da jeg har mange pakker hver dag der skal pakkes. Og idet jeg kun er mig selv pt, så har jeg ikke denne mulighed på nuværende tidspunkt.

Varens stand ved returnering

Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til Kagegrisen at vurdere varens stand.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Reklamationsretten gælder for alle fejl i software, materiale og fabrikation.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til Kagegrisen i rimelig tid efter varens modtagelse. 
Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger.

Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.

Kagegrisen dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang.

Ved returnering kontaktes virksomheden:

Kagegrisen
Hovedgaden 9C
5853 Ørbæk
TLF: +4525376777

Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.